ΑΝΑΣΤΑΣΗ: ΜΙΑ ΜΕΡΑ ΧΩΡΙΣ ΘΑΝΑΤΟ

«Μια μέρα χωρίς θάνατο» απάντησε ο Κλάβιος, ο Ρωμαίος υπασπιστής του Πόντιου Πιλάτου, όταν εκείνος τον ρώτησε ποιά ήταν η μεγαλύτερη του επιθυμία στη ζωή. Ήταν τραυματισμένος στο σώμα και ψυχικά κουρασμένος από τις καθημερινές μάχες με εξεγερμένους Ιουδαίους που αμφισβητούσαν την απόλυτη κυριαρχία των Ρωμαικών λεγεώνων. Ζούσε καθημερινά τον αγώνα για επιβίωση μέσα στη μάχη και τον θάνατο πολλών συντρόφων του αλλά και πολλών καταδικασμένων σε σταυρικό θάνατο από τον διοικητή της Ιουδαίας.
Τρεις από τους καταδικασμένους ήταν ο Ιησούς και οι δύο ληστές. Ο Κλάβιος ανέλαβε την εκτέλεση της ποινής επιβλέποντας την σταύρωση του Ιησού και των δύο ληστών. Ήταν συνηθισμένο εκείνα τα χρόνια οι στρατιώτες να χτυπούν και να σπάνε τα πόδια των σταυρωμένων για να επισπεύσουν τον μαρτυρικό θάνατο. Οι δε συγγενείς των σταυρωθέντων ικέτευαν για ένα γρήγορο τέλος. Ο Κλάβιος διέταξε να λογχισθεί ο Ιησούς για να επιφέρει και να πιστοποιήσει τον θάνατο μιά και ήξερε από την συζήτηση με τον Πιλάτο ότι ήταν αθώος.
Όμως, ενώ πίστευε ότι το καθήκον του τελείωσε, κλήθηκε από τον Πιλάτο να σφραγίσει τον τάφο με έναν μεγάλο βράχο και με χοντρά σχοινιά Ο Πόντιος Πιλάτος φοβόταν ότι οι μαθητές θα κλέψουν το σώμα του Ιησού για να ισχυρισθούν ότι αναστήθηκε. Οι Ρωμαίοι είχαν κάθε λόγο να φοβούνται γιατί εκείνη την εποχή εμφανίζονταν πολλοί ως οι Μεσσίες που θα απελευθέρωναν τον Ιουδαικό λαό από την υποδούλωση. Ήταν επίσης γνωστό ότι οι μαθητές του Ιησού είχαν προαναγγείλει την Ανάσταση σε τρεις ημέρες από τον θάνατό του. Έτσι ο Κλάβιος τοποθέτησε δύο φρουρούς στην είσοδο του τάφου.

Ο πυρήνας της κινηματογραφικής ιστορίας αρχίζει από την στιγμή που το σώμα του Ιησού εξαφανίζεται και ο Κλάβιος αναλαμβάνει την διεξαγωγή των
ανακρίσεων. Έχοντας γίνει μάρτυρας του θανάτου του Ιησού μένει έκθαμβος όταν τον βλέπει ανάμεσα στους μαθητές του σε κάποιο γέυμα. Έτσι αρχίζει η μεταστροφή του στον Χριστιανισμό και η ένταξή του στην ομάδα των μαθητών. Πετάει από πάνω του τα στρατιωτικά ρούχα και ντύνεται τα ενδύματα των χωρικών της Γαλιλαίας.
Η ταινία θέλει να δείξει την πάλη ανάμεσα στην «μιά μέρα χωρίς θάνατο» του Ρωμαίου στρατιωτικού και την «αιώνια ζωή» που υπόσχεται η διδασκαλία του Ναζωραίου. Στην μάχη αυτή θά επικρατήσουν οι ιδέες και τα συναισθήματα που γεννά ο Χριστιανισμός. Αντιπαραβάλλει στον καθημερινό θάνατο μιά ζωή χωρίς αυτόν,γιατί αποδέχεται τον θάνατο μόνον για να τον αναιρέσει. Δέχεται την σταύρωση και την «ζωή εν τάφω» για να ακολουθήσει η Ανάσταση με τον θρίαμβο επί του θανάτου. «Θανάτω θάνατον πατήσας» ο Ιησούς έδωσε σε όλους τους ανθρώπους την «αιώνιον ζωήν».
Η ταινία προσφέρει κάτι μοναδικό. Είναι ένα έξοχο θρίλερ μέ γρήγορους ρυθμούς και ταυτόχρονα περιγράφει μιά ομολογία πίστεως. Ο Ρωμαίος Κλάβιος
ερευνώντας την εξαφάνιση του σώματος του Χριστού οδηγείται στο γεγονός της Αναστάσεως, βλέπει τον Ιησού ζώντα και πιστεύει. Έτσι και ο σημερινός άνθρωπος μέσα από τους πολλούς καθημερινούς θανάτους πρέπει να δει με τα μάτια της ψυχής του τον ζώντα Χριστό και να πιστεύσει στο θαύμα της Αναστάσεως. Για όλους εμάς ισχύει το «Μακάριοι οι μη ιδόντες και πιστεύσαντες». Προτείνουμε ανεπιφύλακτα την ταινία σε πιστούς και μη. Για τους τελευταίους πρέπει να πούμε ότι εξερευνώντας ένα προς ένα τα στοιχεία των καθημερινών γεγονότων της ζωής τους όπως έκανε ο Κλάβιος θα ανακαλύψουν το αίνιγμα και το θαύμα της καθημερινής Ανάστασης τους. Προβλέπουμε ότι η ταινία θά παίζεται ξανά και ξανά κάθε Μεγάλη Εβδομάδα.

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com